Karadeniz’de geçerli projeyle kum plajlar genişliyor, sahiller eskiye dönüyor

KARADENİZ periferi yolunun büyük kısmının deniz dolgu su üstüne düz yazı edilmesiyle natürel plajlarını kaybeden bölgede bileşimli kumlu oluşturulan sahiller, baştan düzenleniyor. 119 kilometrelik kıyı şeridindeki saf kumsalların yüzdelik 86’sını kaybeden Trabzon’da ‘T’ tipi dalgakıranlarla oluşan kumsal alanlar genişliyor, toplumsal donatı alanları ile sahiller, bozuk görünümüne kavuşuyor. Büyükşehir Şehremini Uğur Zorluoğlu, kentin sahil ile kopukluğunun hep konuşulduğunu belirterek, “Uyguladığımız projelerle Trabzon’u denizle buluşturmuş olacağız” dedi.

Samsun’dan başlayıp, Artvin’in Yalçın Eksen Kapısı’nda sona muazzez ve 6 yer, 64 kaymakamlık, 9 liman, 4 havaalanı ile birçok iskân birimine erişim sağlanan, 542 kilometre uzunluğundaki Karadeniz kıran yolunun iri kısmının bahir dolgusu üzerine düz yazı edilmesiyle tabii plajların kaybolduğu bölgede sentetik plajlar oluşturulan sahiller, baştan düzenleniyor. Karadeniz Bölgesi illerinde bozuk plajlara bölüm amacıyla belediyeler marifetiyle icraat yürütülürken, 119 kilometrelik kıyı şeridindeki natürel kumsallarının yüzde 86’sını kaybeden Trabzon’da ‘T’ tipi dalgakıranlarla oluşan deniz hamamı alanlar genişliyor. Içtimai donatı alanları ile Karadeniz sahilleri, eski doğal görünümüne kavuşuyor.

SAHİL ALANLARI GENİŞLİYORTrabzon’birlikte 900 metrelik sahil bandına sahip, 35 bin metrekare düzlük içine planlı Çıplak plajında üslup ve çiftteker yolları, iskeleler, akarsu baziçe ve macera parkları, yolculuk ve tatil alanları oluşturuldu. Kentte Kaşüstü plajının düzenlenmesi üzere bile proje hazırlanırken, Ganita-Faroz periferi güzergahında ise 3 kilometrelik alanda yiyecek içme mekanları, istirahat alanları, iskeleler, durum terasları, bala oyun alanları oluşturuluyor. Ayasofya, Söğütlü, Yıldızlı sahillerinin dahi düzenlenmesi amacıyla çalışma başlatıldı.  ‘DENİZLE TRABZON’U BULUŞTURUYORUZ’Karadeniz kıran yolunun geçişinden bilahare bahir ile şehir arasında gedik yaşandığını tamlayan Büyükşehir Belediye Reisi Kasıt Zorluoğlu, “Trabzon’daki yenileme, yenilenme özellikle haricen gelen ziyaretçilerimizin hızla gözüne çarpıyor. Bu şekilde çok ansız dönüşlerimiz oldu. Ast yapıdan dip yapıdan eksantrik şehrin ihtiyaçlarından biri dahi sahillerimizdi. Tafsilatlı yıllardır Trabzon’dahi şehir ile kenar kopukluğu bütün konuşulur ama biz takkadak konuşmadık ve adımları bile attık. Bu sene Yalıncak mevkisinde önemli bir alan oldu. Bazı Bazı günlük 4-5 bin kişinin kullandığı tıpkı düz ora. Çok pir etkinlikler birlikte yapıldı. Devamında Ganita, Faroz’u bile yapıyoruz. Burası birlikte önümüzdeki turizm sezonunda bitmiş olacak. Meydandan aşağıya bir nice evcil ve ecnebi insanlarımız Ganita’ya gelip burada ilk kânun geçirip dinlenecekler. Biz denizle Trabzon’u buluşturmuş olacağız. Devamında Ayasofya’dan batıya doğru yeni oluşan plajı birlikte önümüzdeki sene elan aklık elan ağır ezgi bire bir şekilde vatandaşlarımızın hizmetine sunacağız. Akçaabat, Söğütlü, Sarih da kâin periferi bandını üstelik yenileyeceğiz. Bilcümle bunlar tamamlandığında az daha Kaşüstü’nden Akçaabat’a büyüklüğünde çokça geniş benzeri kıyı alanlarına şehir kavuşmuş olacak” diyerek konuştu.’DENİZİ GÖREBİLİYORUZ AMA ULAŞAMIYORUZ’Şehrin denizden kuvvetsiz olduğunu belirten site sakinlerinden Muhammet Sağlam ise “Trabzon’dahi denizi görebiliyoruz amma denize bire bir türlü ulaşamıyoruz. Yıllardır maatteessüf böyle tıpkı özlenti var içimizde. en son Yalıncak plajı yapıldı. Biraz da olsa kumlu düzenlemesinden sonra denizde vakit geçirebildik. Denize girebilmek amacıyla kilometrelerce kat başvurmak zorunda kalıyoruz. Trabzon’da denize girilebilecek haddinden fazla kısıtlanmış kayran var. Özellikle şehir merkezine yakın noktalarda denize vurmak cins değil. Yapılan projeler var. Umarım projeler bittiğinde denizle kavuşmuş olacağız” dedi.

Filiz Karahan ise “Trabzon artık turizmden nazik nasip almaya başladı. Deniz şehri olmasına rağmen maatteessüf denizi yararlanma alanlarımız çokça kısıtlı. Bir Vakitler şehir merkezinde denize girerdik amma şimdi denize ahzetmek saatlerce el müracaat etmek zorunda kalıyoruz. Şimdi deniz boyu şeridinde beş altı noktada çalışmalar yapılıyor. Haddinden Fazla fena hâlde projeler var. adım adım denizle buluşuyoruz. Umarım evlatlarımız bizim şiddetli duyduğumuz Trabzon’un o pir sahillerini hayat fırsatı bulurlar” diye konuştu.