Acarlar Longozu’nun turizm destinasyonu genişletilecek

Türkiye’nin tek zerre halindeki bildirme iri hidrofor ormanı özelliği haiz Sakarya’daki Acarlar Longozu’nun Kaynarca ilçesi tarafında kalan kısmı bile yapılacak bünye, kuş dikiz kuleleri, hayat yolları ve kano gezileriyle turizme kazandırılacak.

Dünyanın sunu nazik subasar ormanlarından biri akseptans edilen longoz, kafile uğrunda olması zımnında alaca balıkçıl, kaşıkçı, çeltikçi, karabatak, bahri, pakta, altıngöz, velur ördek ve sülün kadar 200’e andıran yerli ve muhacir kuşla çeşitli balıklara sülale sahipliği yapıyor.

Beyaz nilüferleri, göl soğanı ve akarsu menekşesi üzere endemik bitkileri, piknik alanları ve konaklama imkanlarıyla herhangi bir sene haddinden fazla sayıda ziyaretçiyi ağırlayan longoz, Karasu ve Memba ilçelerinin ortasında bulunan 24 kilometrekarelik benzeri alana sahip.

Glokom kesimindeki turizm hareketliliğinin longozun şişman bölümünün bulunduğu Göz’birlikte dahi artırılması amacıyla harekete geçen Literatür Belediyesi, bölgeye kasılma, kuş erkete kuleleri ve ayazlık yolları nesir edecek.

Kano gezilerinin bile yapılacağı bölgenin Glokom bölgesindeki kabil gezgin çekmesine yönelik himmet yürütülüyor.

“Önümüzdeki süreçte longozumuz vatandaşımızın hizmetine sunulacak”

Kök Şehremini Meram Kefli, AA muhabirine, Acarlar Longozu’nun balaban kısmının Literatür sınırı süresince vadi aldığını söyledi.

Longozun Karasu bölgesinde meydan kayran turistik tesislerin tıpkı kısmının yenileme sonrası faaliyete geçtiğini, aynı kısmının birlikte yapılacağını anlatan Kefli, “Memba bölgemizde da planlamalarımızı yapıyoruz. İnşallah önümüzdeki süreçte burada bile longozumuz sunturlu şekilde halkımızın hizmetine sunulacak. Geçtiğimiz yıllar yollarla ait icraat yaptık. Büyükşehir Belediyemiz birlikte bitişikteki Melen Projesi Nebatat Bahçesi’ni longozla bütünleşmiş olacak şekilde faaliyete geçirdi.” dedi.

Kefli, burada yapılacak tesislerin natürel ve ekolojik dengeyi bozmayacak şekilde planlandığını belirterek, bölgede artık kano şeklinde kayıklar ve kuş dikiz kuleleri, longozun yakınında bakma ve yolculuk alanları yapılacağını, yeme içme kadar tesislerin longozdan biraz elan uzak olacağını kaydetti.

Longozdaki ağaçların kuruma sorunuyla 15 yıldır savaş edildiğini, özellikle 3-4 yıldan bu yana yapılan ciddi çalışmalarla canlanmaya başladığını aktaran Kefli, şu bilgileri verdi:

“Bu sene bile Tabiat Koruma ve Milli Parklar Umumi Müdürlüğü ile Tabiat Varlıklarını Dulda Genel Müdürlüğünden yıldız bilimi incelemelerini yaptı. İnşallah buradaki dikme varlığını dahi kurtaracağız, yani bu kuruma sürecinin önüne geçilmiş olacak. Longozu mugaddi derelerde kirliliği çelmek amacıyla ilçemizin altyapı sıkıntısı vardı, onun üzere icraat devam ediyor. Longoza mecbur dereler üstünde oturmuş bir fabrikanın arıtması yetersizdi, onlar de uyartı ve cezalar sonrası arıtma yapıyor. Longozu besleyici derelerde 4-5 gölet var. Bu göletlerden yaz döneminde longozdaki canlıların ölmemesi amacıyla akarsu salıyoruz, longozu besliyoruz. Önümüzdeki süreçte kuş dikiz kuleleri, gezinti yolları ve kanolarla longozumuz yekpare vatandaşımızın hizmetine sunulmuş olacak.”

“Fotoğrafladık ve haddinden fazla eğlendik”

Longoza arkadaşlarıyla mevrut Tuba Tığ birlikte Çorum’dan Sakarya’ya fehmetmek amacıyla geldiğini belirterek, “Burayı çok düşkünlük ediyordum. Suyla meşbu tıpkı orman gördük, tekneyle burayı gezdik. Çokça iyicene zooloji, değişik ağaç çeşitleri gördük. Fotoğrafladık ve çokça eğlendik.” dedi.

İzmir’den Sakarya’ya üniversite okumaya gelen Ardıl Atlayan dahi longozda mıntıka gezintisi yaptıklarını, çeşitli efsanevi ve dikme türlerini müşahede imkanı bulduklarını dile getirerek, “Katıksız, fena hâlde ve gezilebilecek bir yer. Mübarek mübarek foto ve video çektik. Acarlar Longozu iri ayrımsız vadi, daha evvel orman görmüştüm amma su basan bir orman görmemiştim.” diyerek konuştu.